英会話、先生変わる!
職場の英会話教室の先生が、シカゴ出身の女性の先生から、カナダ出身の男性の先生に代わりました。シカゴの女性の先生は、3歳の子供を育てていて、高校の先生も兼任しているので、毎週夜の時間帯に仕事をするのは、かなりハードだったみたいで、後任の先生を探してくれて、こちらの教室は辞めるとのことでした。かなり教え方が上手で評判もよく、参加メンバーも辞めると聞いたときはガッカリしていました。昨日は新しい先生の紹介をしてくれました。

R: Hello! My name is ○○. Nice to meet you! (Rがカナダの先生のイニシャル)
US: Nice to meet you!
R: Ask me anything using 'When' 'What' 'Where'  'Who'  'Why' 'How'

A: Where are you from?
R: I'm from Ottawa, But I'm Geremany.

B: What kind of music do you like?
R: Rock'n Roll. Espcially Alternative. (←やった!ラッキー!)
B: Altenative?
R: N...n for example,U2・・・
HIDE: I like them,too!
R: Really! I love Bono! Bono was・・・・. (←聞き取れなかった・・)

C: Where do you live?
R: I live in Togoshi,・・・near Gotanda.

HIDE: How many girlfriends have you ever had?
R: Ha! Ha! Many!(Smile) But Seriousuly,only Four! I'm a shy boy.

A: How many family do you have?
R: Two! My wife and my daughter. My daughter is three years old.

B: Where do your family live?
R: Ottawa.

C: And so, do you live alone in Japan?
R: No,with my girlfriend. (←真面目な顔で普通に答えている)

HIDE: N...n By the way, What kind of Japnese foods do you like?
R: Tempra! And Sashimi. But I don't like deepflied Tonkatsu・・・.

なかなかファンキーで面白い先生です。オルタナティブが好きらしいですが、背が高くてがっちりした総合格闘技向けの体型です。しかも妻子持ちで日本では恋人と暮らしていることを初対面の我々にもあっさり話してしまうフランクさ。こういうタイプの先生は、好き嫌いがハッキリしてしまうタイプだと思いますが、幸いこの教室のメンバーはみんな先生を気に入ったみたいです。その後、英語で他己紹介(自己紹介ではなくペアになって互いに相手を紹介し合うこと)をして、簡単なゲームを楽しみました。
by hide3190ymo | 2005-11-30 21:19 | 英会話
<< 上大岡のイチョウ並木 崎陽軒のシウマイ弁当 >>